mic-dejun

Un mic dejun sanatos, o viata sanatoasa

mic-dejunDespre micul dejun, specialistii spun, ca reprezinta cea mai importanta masa a zilei. De aceea este foarte important ca acesta sa fie destul de bogat in proteine. Un mic dejun sanatos reprezinta si forma de energie pentru intreaga zi, daca acesta este pregatit ca atare. Un mic dejun sanatos ar putea fi constituit din cereale cu lapte, deoarece cerealele sunt bogate in fier si alte vitamine. Trebuie stiut ca daca respectati zilnic un mic dejun sanatos, bogat in proteine, fibre si minerale puteti avea o tendinta mai redusa in ce priveste consumul de grasimi din timpul zilei.

Rolul micului dejun sanatos

Micul dejun mai are si rolul de a creste puterea de munca si contribuie in mod eficient la rezistenta organismului si in plus fata de asta el poate aduce buna dispozitie pe parcursul intregii zile. Multi gresesc atunci cand au impresia ca daca servesc o cafea de dimineata, aceasta tine locul micului dejun. Din contra, servirea cafelei dimineata pe stomacul gol poate duce in timp la boli destul de grave, cum ar fi ulcerul, de exemplu.

In alimentele ce sunt ideale pentru a fi servite la micul dejun mai intra, pe langa cereal, si: fructele si legumele, lactatele ( iaurt, lapte, branza) , ouale fierte, untul de arahide, sau pestele, deoarece toate acestea sunt bogate in proteine.

Ce trebuie evitat la micul dejun

La micul dejun trebuiesc evitate sarea si zaharul, mai ales cand acestea sunt folosite in exces si chiar grasimile, iar in cazul in care se doreste servirea unui ceai, acestea nu trebuie indulcit cu zahar sau miere. Produsele de patiserie trebuiesc de asemenea evitate in timpul micului dejun, deoarece acestea contin o cantitate mare de zahar. In cazul in care cineva simte nevoia sa manance ceva dulce in cadrul micului dejun, in niciun caz acesta nu trebuie sa apeleze la prajituri, de preferat pentru asta fiind fructele sau derivatele acestora ( compot, salata). Mancarea fast-food, mancata la micul dejun da senzatia de energie, insa aceasta energie este una aparenta , caci digestia mancarii fast-food este una foarte greoaie, deoarece dupa cum stim ficatul va prelucra destul de greu carnea tocata si continului plin de lipide aflat in mancarea fast -food. Multi folosesc omleta ca mancare speciala in cadrul micului dejun, insa acestia trebuie sa stie ca omleta este un aliment greu, care are rolul de a incarca tubul digestive si care de obicei da o stare de somnolenta.

Concluzia este ca pentru a ne mentine mereu in forma si cu pofta de viata trebuie sa fim foarte atenti ce mancam la micul dejun, pentru ca micul dejun reprezinta masa cea mai principala din timpul unei zile, masa pe care fiecare dintre noi ar trebui sa o respecte cu sfintenie., deoarece acest lucru nu poate duce decat la o energie si o rezistenta mai mare in timpul zilei.